info@beemark.sk
0949 469 936
Bee Mark s.r.o.
Čordákova 13, 040 23 Košice
IČO: 46357939, DIČ: 2023340902
IČ DPH: SK 2023340902
Banka: Tatra banka, a.s. Košice,
Č. ú.: 2929862928/1100

Vyplňte, prosím, nezáväzný formulár.
Budeme Vás čoskoro kontaktovať.

Meno:
E-mail:
Tel.:
Mám záujem o: Chcem byť kontaktovaný:
Grafické práce určené pre tlač E-mailom
Grafické práce určené pre internet Telefonicky
WWW stránku
Marketingové poradenstvo
Fotografiu
Webhosting
Registrácia ochrannej známky
Iné
Vaša otázka:
Odoslať

Ktorá televízna reklama je najlepšia?

06.12.2011

Jeden anonymný človek raz povedal: „Najlepšia televízna reklama je taká, ktorá mi nelezie na nervy.“ Vysvetlil to jednoducho. Skrátka neznáša, ak pozerá svoj obľúbený seriál a v tej najvyhrotenejšej scéne zrazu stop. Reklama. Tento pán ani netušil, akú pravdu o reklame povedal...

Reklama a jej výkrik, alebo neustále kričanie?

Televízna reklama má rovnaký cieľ, ako každá iná. Najčastejšie je jej cieľom predať, upozorniť, alebo niekedy dokonca aj poučiť. Druhov reklám a ich cieľov je samozrejme viac, ale teraz to nebudeme rozoberať. Prečo mal dotyčný pán pravdu? Cieľ reklamy je niekedy samozrejmý a jasný, avšak to nie je všetko, čo by úspešná reklama mala spĺňať. Reklama musí byť opakovaná, aby si ju človek medzi hromadou iných vôbec všimol, zapamätal, resp. jednoznačne stihol priradiť k danému výrobku či daného výrobcu. Čím je reklama lepšie navrhnutá, tým potrebuje na svoje odlíšenie sa od ostatných menší počet videní. Ihneď sa naskytá ďalšia výhoda. Menej videní rovnakej reklamy môže znamenať menšie otravovanie. Menej platenia za opakovanie reklamy zasa znamená úsporu nákladov. A to predsa chceme, či nie?

Váš obľúbený seriál je reklama. Videli ste ho najviac krát!

Koľko krát ste videli svoj obľúbený film, či seriál? 5-krát? 10-krát? Tak potom je reklama Váš úplný víťaz. Priemerne opakujúcu sa reklamu môžeme chtiac ale i nechtiac vidieť, a teraz sa podržte, až vyše 100-krát za jeden mesiac. Rátajme priemerne 3-4 krát denne. A to sme ešte riadne ukrojili. Reklama dnes ovládla čas medzi vysielaniami rozličných filmov a relácií, a to radikálne. Dôvod netreba vysvetľovať. Kde je ale hranica medzi dostatočným počtom pustenia jednej a tej istej reklamy počas napr. týždňa v silnom vysielacom čase a nedostatočným? Koľko je dosť, aby reklama bola jasne dominantná a plnila svoj účel a cieľ, a koľko je dosť, aby reklama neotravovala a nezačala mať opačný efekt? Tu si láme hlavu nejeden marketingový stratég. Ak nám počet opakovaní našej reklamy ohraničuje finančný rozpočet, odpoveď máme väčšinou jasnú. Reklamu sleduje rôzny divák, a tiež rôzny divák ju vidí rôzny počet krát. Sledujme cieľovú skupinu a premýšľajme, koľko bude stačiť a koľko financií na to máme. Aj vhodná kombinácia rôznych nosičov médií reklamy je šikovnosť marketingových pracovníkov.

Operátori dominujú!

Toto nie je žiadna novinka. Prečo je ale tomu tak? Majú tak vysoké zisky, že ich reklama v televízií jednoducho beží bez prestávky čisto zo zvyku? Toto necháme na uváženie každého z Vás, no verte, že zmysel to koniec koncov má. Z marketingového hľadiska je potenciál reklamy takýchto operátorov zaujímavo deformovaný. Veď disponujú obrovskou databázou ľudí, vedia posielať reklamné správy, vedia robiť úspešný telemarketing rôznymi call-centrami a pod. Stále je to málo. Sú v tlači, sú v rádiu, sú na billboardoch, majú mnohé pobočky a zákaznícke centrá, pracujú s externými firmami a sú takmer všade. A vlastne všade aj dominujú. Prečo? Nie je to priveľa? Nie. Reklama nedefinuje svoje maximum, pozná iba obmedzenia. Aj žiť sa učíme stále. Cieľom spoločností je vychovávať celé generácie, aby považovali práve ich za to naj. A preto je reklama stále rozvíjajúci sa svet nekonečných možností a takmer nekonečných limitov.

Predávkovali ste sa reklamou? Skúsme malý test.

Videli ste mnoho krát reklamu na mobilných operátorov. Mobilní operátori v reklame jasne a merateľne dominujú. Pýtame sa teda: Viete ceny konkurencie za minútu hovoru do cudzej siete naspamäť? Viete ceny mobilov jednotlivých modelov? Viete aké výhody a akcie majú v službách TriplePlay, teda internetu, telefónie a televízie? Koľko vlastne Vy platíte za minútu hovoru na svojom vlastnom mobile? Ktorý operátor má najviac telefónov v ponuke? Ako znie momentálne prebiehajúca akcia u operátora ktorého využívate vy? Nuž, ak ste aspoň na jednu z otázok vedeli odpovedať presne a správne, tlieskame Vám. Chceli sme len zdôrazniť fakt, že prehnaný počet videní rovnakej reklamy môže znamenať miešanie informácii a to hlavne v prípade tzv. predávkovania sa danou reklamou. Reklama by preto mala myslieť na faktor obmeny. Posledné roky sme mohli zhliadnuť takzvané skrátené verzie reklám. Tieto skrátené verzie sa vysielajú po istom vopred dohodnutom čase, a teda mali by zmierniť svoje otravovanie, a pripomenúť znovu svoje reklamné posolstvo ale už len štýlom: „Opäť som tu, ale nebojte sa, nebudem dlho.“

Bee Mark na záver konštatuje.

Jeden anonymný človek raz povedal: „Najlepšia televízna reklama je taká, ktorá mi nelezie na nervy.“ My len dopĺňame: ...a zároveň taká, ktorá prináša zisk v podobe splnenia svojho cieľa. Nič viac, nič menej. Áno, aj tu už mohol tento článok skončiť.

Autor článku: BeeMark s.r.o.

Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookies. Viac informácií.

Odmietnuť Súhlasím Podrobné nastavenie Prijať zvolené cookies
Nevyhnutne nutné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné pre fungovanie nášho webu a nemožno ich deaktivovať. Tieto súbory navyše prispievajú k bezpečnému a riadnemu využívaniu našich služieb.
Analytické cookies
Analytické cookies sú zhromažďované skriptom spoločnosti Google Inc., ktorá následne tieto dáta anonymizuje. Po anonymizácii sa už nejedná o osobné údaje, pretože anonymizované cookies nemožno priradiť konkrétnemu užívateľovi, resp. konkrétnej osobe. My pracujeme iba s cookies v anonymizovanej podobe.
Reklamné cookies
Reklamné cookies používame my alebo naši partneri, aby sme Vám mohli zobraziť vhodné obsahy alebo reklamy ako na našich stránkach, tak na stránkach tretích subjektov. Na základe týchto informácií nie je spravidla možná bezprostredná identifikácia Vašej osoby, pretože sú používané iba anonymizované údaje.